Összefoglaló
Nem az izlandi Arany körútról, hanem a Simon Sinek elméletéről írok, illetve arról, hogy ez hogy kapcsolódik hozzám.
A szinkronictásról szóló bejegyzésben említettem egy TED előadást, ami éppen a megfelelő pillanatban talált meg. Ez az előadás Simon Sinek híres Aranykör című előadása volt.
Simon Sinek – How great leaders inspire action (magyar felirattal)
Ennek az előadásnak rengeteg jó összefoglalója van, így nem akarom én megírni, egyet választottam, ezt másoltam ide:
Az Apple sikerének titka
Tudod, mi különbözteti meg azokat szervezeteket és a vezetőket a többitől, akik képesek másokat inspirálni? Például az, hogy ők rájöttek, az emberek nem azt veszik meg, amit csinálnak, hanem azt veszik meg, amiért csinálják. Simon Sinek elismert vezetési és marketing-tanácsadó TED videójában fejti ki, hogy miért lesznek egyes emberek sikeresek, míg mások hasonló körülmények között elbuknak. A kulcs a gondolkodás mód megfordításban van. Martin Luther Kignek, a Wright fivéreknek és az Applenek is sikerült.
A mai videós bejegyzésben egy TED előadást hoztam Simon Sinektől, aki rávilágít a sikeres vállalkozás sarokpontjaira. Bemutatja azokat a helyzeteket, hogy mitől válhat egy cég követendő véleményvezérré sokak szemében.
- A videó alatt gondold át a saját motivációdat a cégeddel, munkáddal kapcsolatban. Olyan kérdésekre érdemes választ adnod, mint ezek:
- Te például tudod miért csinálod, amit csinálsz?
- Milyen céllal kelsz fel reggel és viszed a céged?
- Olyan ügyfeleid vannak, akik abban hisznek, amiben Te?
- Te miben hiszel?
- …
Az Arany kör lényege: Miért? Hogyan? Mit?
Nem azért vásárolnak meg egy terméket vagy szolgáltatást az emberek, amilyen, hanem a mögötte lévő értékek miatt, amelyből életre kelt maga a termék. A vásárlók nem azt veszik meg, amit csinálsz, hanem azt veszik meg, amiért csinálod. Tehát aki megtalálja a terméke mögötti miértre a választ, az képes lesz inspirálni az embereket, és ők követni fogják.
A lényeg a gondolkodás megfordítása!
Az Apple sikeressége is ezen a fordított kommunikáción alapszik. Hogyha kívülről befelé haladnának, akkor a következőképpen hangozhatna a mottójuk : „Nagyszerű számítógépeket gyártunk gyönyörű dizájnnal és felhasználóbarát kialakítással. Szeretne egyet venni?”
Minden főbb információt közöl, még sem inspiráló, és nem sarkall cselekvésre. Valójában pedig az Apple mottója így hangzik magyar fordításban: „ Hiszünk benne, hogy mindennel, amit teszünk a változást szolgáljuk. Hiszünk a másképp gondolkodásban. A változást szolgájuk azzal, hogy termékeink gyönyörűek, használatuk egyszerű és felhasználó központú. Az, hogy ilyen remek számítógépeket gyártunk, csak egy körülmény. Szeretne venni egyet?”
A szlogen sikerességét mi sem igazolja jobban, mint a vállalat több évtizedes töretlen sikere.
Forrás: https://365letszikra.hu/inspiracio-siker-simon-sinek-arany-kor/
Mi az igazán fontos ebből nekem?
A számomra érdekes és engem igazán megfogó rész ennek a videónak az 5:41 másodpercénél érkezett meg.
Ez az egész elképzelés a biológián, egészen pontosan az agy felépítésén alapszik. A külső, miért réteg az agykéreg. Ő felelős a gondolkodásért, a racionális és elemző gondolkodásért és a beszédért. Az agy középső két részéből épül fel a limbikus rendszer, ami az összes érzésünkért felelős, olyanokért például, mint a bizalom és a hűség. Felelős a viselkedésünkért és a döntéshozatalunkért is, de nincs hatása a beszédünkre. Ez azt jelenti, hogy ha kívülről befelé kommunikálunk, a másik ember megérti a gondolatainkat, de nem érti meg az érzéseinket. Ha belülről kifelé kommunikálunk, akkor másképpen fogják érteni a szavainkat.
Ez az az agyi rész, ahonnan a megérzések jönnek. Ha nem innen beszélek, akkor bár a másik megértheti mit mondok, de azt fogja mondani, hogy nem érzem helyénvalónak. Mert az agynak ez a része, ami a döntéshozatalt irányítja, és nem tud beszélni.
A számomra igazán értékes mondatai pedig ezek volt az előadásnak: “Attól, hogy nem tudod, miért teszed azt, amit teszel, az emberekre azért hatással van az, hogy miért teszel úgy, ahogy… A cél az, hogy annak adj el, aki abban hisz, amiben te is.”
És ezzel nem azt akarom mondani, hogy például egy számomra fontos kapcsolatban nem olyan emberrel kötött össze a sors, aki nem abban hitt, amiben én hittem. Mert bár ez igaz, de a történetemnek nem ez a része érdekes számomra itt.
Sokkal fontosabb volt az a felismerésem, hogy hónapok óta az foglalkoztat, hogy amit teszek, miért teszem, miért úgy teszem? Hol vannak azok a most még számomra ismeretlen elakadások bennem, amikről gátolnak a másképp cselekvésben. Érdekes volt a felismerés, hogy az agyi kéreg működése számomra egész életemben nem volt kérdéses. Azaz, nem tartom magam hülye embernek és büszkén mondhatom azt, hogy sokan mások sem tartanak annak. Az érzések szintjével körülbelül hét éve foglalkozom tudatosan, mondhatom tehát, hogy az érzéseim ismerete már nem olyan ismeretlen terület. De az a véletlen egybeesés (szinkronicitás), hogy a miértek kérdése foglalkoztat egy ideje éppen az agy legbelsejére mutat, valóban meglepett…
Ez az előadás azért volt rám olyan nagy hatással, mert a megfelelő pillanatban mutatta meg nekem azt, hogy jó úton járok!