nomadcruise-nc14-france-greece

81. | Közeleg a 14. Nomad Cruise

Az eddigi ismereteim szerint a Nomad Cruise egy különleges közösségi élmény digitális nomádok és távmunkások számára, amely egy tengeri hajóúttal van összekötve. A kezdeményezés célja, hogy összekapcsolja a világ különböző pontjairól érkező, helyfüggetlenül dolgozó embereket egy inspiráló környezetben. A résztvevők egy többnapos tengeri útra indulnak egy tengerjáró hajón, amely során előadások, workshopok, networking események és közösségi programok zajlanak.
A Nomad Cruise nem csupán egy nyaralás, hanem egy intenzív tanulási és kapcsolatteremtési lehetőség, amely elősegíti a szakmai fejlődést és a nemzetközi közösségépítést. Az utazások rendszerint Európa és Latin-Amerika között történnek, és jellemzően több száz résztvevőt vonzanak.

A Nomad Cruise egy életre szóló élmény lehet a résztvevőknek, gyakran emlegetik a sorsfordító kifejezést is.

Ahogy ezen a blogon már említettem, igazából több mint hét évvel ezelőtt találkoztam ezzel a jelenséggel, de ezt mára már elfelejtettem. Tavaly, a döntésemmel egy időben zajló kutatásaim során azonban azonnal a látókörömbe került ez a kirándulás. Az első pillanattól nem nyaralásként, hanem egy befektetésként tekintek rá.

Erre mindenképpen meg is van az okom. Eddig 950.000 Ft-ot fizettem ezért az útért. Egyrészt már túl vagyok azon, hogy megvettem a jegyemet. Két hete kaptam egy levelet, amiben közölték, hogy ital csomagot is célszerű választanom az útra, mert a hajójegy árában csak a csapvíz és a kávé van benne. Megvettem a prémium csomagot, mégis csak, hadd legyen az életben egyszer, hogy minden nap részeg vagyok.

Másrészt, ahogy a “Nomad Cruise 14 – hajókázom egyet” bejegyzésben említettem, korábban indulok és később jövök haza. Marseilles-be két nappal korábban megyek, mint ahogy a hajó indul, ide már megvan a repülőjegyem és a szállásom is. Illetve, miután a hajó kiköt Athénban, ott maradok még két napot. Ide is megvan a szállásom és a hazafelé szóló repülőjegy is.

A múlt héten kaptam egy levelet és egy 45 perces videót a Nomad Cruise alapítójától. Ebből tudom, hogy lesz még két fakultatív program Palermóban és Valettában, összesen 50.000 Ft értékben. Szóval, így a befektetés bekerülési költsége kereken 1 mFt. Azért ennek már kell, hogy legyen valami haszna.

A számok

A videó egy nagyon jó összefoglalót tartalmazott arról, hogy mi vár rám a hajókázás egy hete alatt. Az első kép az eddigi 13 utazás adatai alapján tartalmaz információkat.

Ami ebből számomra érdekes: A 49 éves korommal a várakozásaimnak megfelelően kilógok kicsit az átlagból, de ezt most is csak tényként és nem negatív várakozásként említem meg. Az ital csomag választásánál az is feltétel volt, hogy a szobatársaknak azonos csomagot kell választaniuk. Ennek az értelmét egy percre véltem felfedezni magamban, de aztán sajnos elfelejtettem, hogy mi lehet a megoldás. Ennek a közös választásnak a feltétele nyilván az, hogy a szobatársak ismerjék egymást. Én ugye, nem tudom, hogy kivel fogom megosztani a kabinomat. Azt tudom, hogy egy velem közel egykorú férfit fognak velem egy kabinba tenni. A tájékoztató levél alapján ezt a feltétel keretet most már az is kiegészíti, hogy olyat keresnek, aki olyan ital csomagot rendelt, amit én is. Gondolom, sok 49 éves férfi lesz a hajón, aki erkélyes kabint választott és prémium ital csomagot…

Minden esetre nem fogom bánni, ha – véletlenül pont nem lesz ilyen szobatárs, és emiatt – Dulcineát osztják be mellém.

Apropó! Hamarosan bemutatnak nekünk egy AI vezérelt “matchmaker” alkalmazást arra az esetre, ha éppen párt is keresnénk magunknak. A “matchmaker” jelentése házasságszerző. Talán elsőre nem szaladunk el ilyen messzire… Legyen inkább kerítő alkalmazás, talán jobban cseng. Minden esetre ez a lehetőség elég izgalmasnak hangzik. Ehhez kapcsolódik a második érdekes szám: az utazók 73%-a egyedül utazik. No, legalább itt a többséget erősítem. A 47% női jelenlévő eléggé nehezíti az esélyeimet Dulcinea megtalálására, de talán az AI megoldja a kérdést. Bár, ha 47% nő és a 6% LGBTQ+ egymás mellet állhatna, akkor végül is a női kegyekért versenyző férfiak is 47%-ot képviselnének, ami alapján mindenkire pont egy pár juthatna… No, mindegy, ennyit a számok elemzéséről.

Kinek szól ez?

Bár, erről már írtam korábban, ez az ábra azért egy jó összefoglalást ad.

Vagyis, jó ez annak, aki most kezdi a digitális nomád életmódot, aki távoli munka lehetőségeket keres, az időszakos nomádoknak, akik inspirációt keresnek és azoknak, akik új digitális nomád barátokat akarnak szerezni. Én ebből a harmadik nem vagyok, szóval, az “Ez neked szól?” kérdésre egy egészen határozott igen a válaszom.

Costa Fortuna

Megtudtam, hogy a Costa Fortuna nevű hajóval fogunk utazni. A Costa Fortuna egy luxus tengerjáró hajó, amelyet a Costa Crociere üzemeltet. 2003-ban épült az olasz Fincantieri hajógyárban, és azóta is a flotta egyik ikonikus tagja.

Műszaki adatok és méretek

  • Hosszúság: 272,2 méter
  • Szélesség: 35,5 méter
  • Bruttó regisztertonna: 102 587 tonna
  • Sebesség: 20 csomó (kb. 37 km/h)
  • Fedélzeti szintek: 12 (ebből 8 utasok számára elérhető)
  • Kabinok száma: 1 358
  • Utasok maximális száma: 3 470 fő
  • Személyzet létszáma: 1 068 fő

A hajón 1 358 kabin található, amelyek közül 464 rendelkezik saját erkéllyel. Az egyik ilyen szoba lesz az enyém a még ismeretlen szobatársammal. A fedélzeten 5 étterem és 10 bár várja az utasokat, valamint több medence és pezsgőfürdő is rendelkezésre áll. A belső terek art déco stílusban lettek kialakítva, és számos közösségi tér az olasz hajózási örökség előtt tiszteleg.

A Costa Fortuna 2018 decemberében egy 8 millió eurós felújításon esett át Szingapúrban, majd 2019 márciusában visszatért Genovába. A hajó korábban Ázsiában teljesített szolgálatot, de a felújítás után ismét az európai piacra koncentrált

Várom, hogy találkozhassak a nagyobb lányommal majdnem egy idős hölggyel. Az angol nyelvben a hajókat hagyományosan nőneműként kezelik, ezért én is nőként gondolok a szépségre.

Így néznek ki a kabinok a hajón:

A program

A programot a korábban említett bejegyzésben már bemutattam, de ismét itt van a helye.

Minden program érdekes, amin lehet részt veszek. Kivéve, ha tengeri beteg leszek. Ebben az esetben nem életem egyik legjobb, hanem legborzalmasabb élménye lesz ez az út, de erre inkább nem akarok most gondolni. A program ajánló videóban egyébként elmondta a tulajdonos, hogy ha lehet, ne vigyünk munkát erre az utazásra, illetve, hogy nem kell minden programon részt venni. Igyekszem helyt állni!

Mindezek ellenére megvan a program alapján az elképzelésem, hogy mit nem akarok kihagyni.

1. nap

  • 30 másodperces bemutatkozás: Jó, hogy tudom, hogy lesz ilyen. Erre évek óta terveztem felkészülni, hát, most itt lesz az ideje.
  • Gyors barátkozás: a Nomad Cruise hangsúlyozott célja a kapcsolatépítés. Örülök, hogy erre hivatalosan is teremtünk alkalmat.

2. nap

  • Felkészülés a szabadságra.
  • Worksops
  • AI házasságszerző vacsora
  • White party: A White Party egy gyakori és népszerű tematikus rendezvény a tengerjáró hajókon, így a Costa Fortuna fedélzetén is. A „White Party” egy tematikus esti buli, ahol a vendégeket arra kérik, hogy fehér ruhában jelenjenek meg. Ez a rendezvény a tengerjáró hajók szórakoztató programjainak egyik csúcspontja szokott lenni.

3. nap

  • Ötletgazda program
  • Mély kapcsolódás program

4. nap

  • A Palermo nap elég laza lesz, meglátjuk, mi jön ki belőle.

5. nap

  • Történetmesélős éjszaka.
  • A jótékonysági vacsora nem volt a terveim között, félek, ha a prémium ital csomagom alapján fogyasztok, akkor még a vesém is elajándékozom. Meglátjuk, milyen célra megy majd a pénzgyűjtés.

6. nap

  • A fordított konferencia kétszer is lesz aznap. Ilyenen még nem voltam, várom nagyon.

7. nap

  • Végre értelmet nyert számomra, hogy mi lesz az utolsó napon. Egy közös Athén városnézés, ennek az ára benne van a hajó jegyben. Tavaly – ahogy már korábban írtam – kétszer voltam Athénban, de biztos vagyok, hogy egy szervezett túrán mást is fogok látni, mint amit már láttam.

Ami programot nem említettem, azokon is igyekszem majd részt venni. Persze, kell időt hagynom a koktéloknak és a söröknek is, arról nem is beszélve, hogy remélem, lesz alkalmam minél több emberrel beszélgetni is a programokon kívül is.

Mi van benne az árban?

Ahogy közeledünk az induláshoz, nem árt ezeket a dolgokat tisztázni. Íme:

Rendben. Remélem, a Dulcineának vásárolandó sok vörös rózsa nem viszi majd el a maradék pénzem.

A mi nincs benne kérdésre ez a válasz:

Ez is rendben van. Az ital csomagot megvettem, Nem 180 EUR volt, hanem 228. Az opcionális kikötői programokra kaptam az információt, hogy maximum kétszer 50 EUR lesz a díj. Úgy néz ki, nem lesz több meglepetés.

Az indulás előtti hetekben még több részletről kapunk majd tájékoztatást, de nekem ennyi most elég.

Pontosan 3 hét múlva repülök Franciaországba. Várom már nagyon!

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *